Thursday 14 March 2013

Carry marks ku!

hari berganti hari., tahun berganti tahun.,masa berganti masa....

pejam celik, pejam celik

dah nak dekat final exam...nervousnya!!! saya risau lar...sebabnya carry marks pun tak seberapa...hurmmmm...

klau mathematics tu bagi saya ok kot..sebab saya minat mat..hahaha

pas tu kalau chemistry pulak...haishh.,quiz pertama dpt 8/12.,quiz kedua dapat 5/13,,quiz ketiga pulak dapat 5/10...huwaaaaa...betapa lah x cantik markah!!! miss cakap amek the best 2 mark...so markah saya 8+5=13.....sedih giler!!!

utk physics ... quiz pertama dapat 6/10..quiz kedua dapat 6/10...constant jew kot.,tak da perubahan...yang quiz ketiga belum buat lagi...harap2 dapat 10/10...amin...

so saya terfikir apa yang saya selama ni tak cukup lagi..emmmm.,masa ada lagi..

tapikan ..bagi siapa2 yang rasa give up tu.,jangan rasa give up...mmg semua org ada rasa give up...tapi jadikan sesuatu kegagalan itu sebagai guru terbaik(nasihat dari nabila huda) dalam diri kita!

so..,,,mungkin kita prnah rasa yang kita ni dah struggle giler2 ar.,tapi bila dapat result .,result tu macam tak berpuas hati.,macam jantung nak tercabut...emmm.,itu maknaya Allah nak uji kita sebenarnya..maybe Allah nak bagi lagi baik lepas ni.,mana tahu kan..sebab sesuatu yang berlaku mesti ada hikmahnya..

   kita ni sebenarnya xboleh ada rasa ilmu tu dah cukup atau kita dah cukup faham tentang something..sebab kalau kita rasa dah cukup fhm n tahu..nant insyaallah Allah xberi kefahaman kepada kita pasal benda tuh dgn lebih dlm lagi..kesimpulannya kita kena rasa kita ni byk lagi xtaw pasal somthing spy Allah tambah lagi kefahaman (yang ni bukan saya yang taip tapi kawan saya nabila huda.,ngeee)

so.,jngn stress sangat.,buat muka dek jew lar walaupun rasa sedih tu mmg ada..tapi kita kena lar bersemangat untuk bangkit semula..

final exam pun x lama dah ni...akhir kata.,jadikan sesuatu kegagalan itu sebagai guru yang terbaik dalam diri kita!! hepi slalu!!


No comments:

Post a Comment